Szkoła Podstawowa nr 16 w Szczecinie

CODE WEEK 2019

W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania odbyło się w naszej szkole wiele ciekawych zajęć zarówno w klasach młodszych, jak i na lekcjach informatyki w klasach starszych. Zacznijmy od najmłodszych. W klasie 1a na zaproszenie zajęcia z Ozobotem przeprowadziła p. Dominika Pastusiak.

 

18.10.19 p. Danuta Matyja przeprowadziła w klasiey 1b ciekawe zajęcie z kodowaniem na dywanie. Dużo radości sprawiło im kierowanie kolegą, który udawał robota i poruszał się zgodnie ze wskazówkami. Każdy uczeń na chwilę mógł stać się programistą i tworzył drogę robota. Najciekawsza gra karciana „Pojedynek” nauczyła dzieci wspólnego działania. Każdy grający miał wsparcie kolegów i koleżanek. Od gry oderwał dzieci dzwonek ogłaszający koniec zajęć. Słychać było głosy niezadowolenia i pytania uczniów „czy w poniedziałek znów zagramy?”. Mimo, że nie była to gra przy komputerze bardzo dzieci zaciekawiła i z uśmiechami na twarzach oraz z myślą, że znów zagrają zakończyliśmy zajęcia.
We wtorek 15 października klasa 2c bawiła się w kodowanie na dywanie z kolorowymi kubkami. Było ustawianie wzoru według kodu - wyszła litera Ł, budowa wież w grupach i przejście trasy ze zbieraniem kolorowych kubków z użyciem strzałek. W środę 16 października powitanie z Ozobotami. Testowanie kolorów, reakcji robotów, tworzenie kolorowych tras. Moc zabawy i radości dla dzieci.

W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania 17 października członkowie Klubu Młodych Odkrywców  pod opieką p. Jolanty Stebnickiej również próbowali swoich sił podczas zabawy z Ozobotami. Uczniowie klasy drugiej świetnie bawili się tworząc trasę przejazdu Robocików. Już umówiliśmy się na następne zajęcia, na których spróbują stworzyć jeszcze dłuższe trasy z odpowiednimi kodami.

Uczniowie klas IV – VIII uczyli się progamowania na lekcjach informatyki. Nowicjusze zaczynali od programowania blokowego, a najstarsi zgłębiali programowanie tekstowe. Ciekawą lekcję przeprowadził uczeń klasy 4a, Jakub Lipski zapoznając swoich kolegów z działaniem zaprogramowanego robota.